منتدى طلاب جامعة جنوب الوادى بقنا
أهلا بك عزيزى الزائر بمنتدى جامعة جنوب الوادى بقنا عزيزى الزائر نتشرف بتسجيلك كعضو معنا فى المنتدى ملحوظة عزيزى الزائر المحاضرات والموضوعات المهمة التى تخص طلاب كل كلية بجامعة جنوب الوادى بقنا متاحة للسادة الاعضاء فقط سجل الان ومش هتندم لكى تستفيد بخدمات المنتدى المتميزة ولكى يكون لك الاولوية فى عمل الشات المباشر مع طلاب وطالبات الجامعة وعمل صداقات جديدة واجمل الحوارات الطلابية ولدينا ايضا المفاجأة الاكبر عمل وتصميم اعلانات ودعم ومساعدة واشهار المنتديات العربية مجانا للأعضاء فقط .اشترك واطلب اللى انت عايزه من محاضرات,سكاشن,امتحانات سابقة,دعم لمنتداك واشهاره وشوف طلبك هيتنفذ ولا لأ.
مع تحيات

آل فرعون

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

آل فرعون

مُساهمة من طرف ahmed sarhan في الثلاثاء أبريل 27, 2010 3:13 am

يقول الله تبارك وتعالى حاكياً عن فرعون وقومه: {فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْماً فَاسِقِينَ * فَلَمَّا آسَفُونَا انْتَقَمْنَا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْنَاهُمْ أَجْمَعِينَ * {فَجَعَلْنَاهُمْ سَلَفاً وَمَثَلاً لِلْآخِرِينَ}.
صدق الله العظيم
هذا هو حال الطغاة والظلمة مع أتباعهم وجنودهم، ونراه يتكرر في هذا الزمان مع طواغيت العالم عامة وطغاة العرب خاصة
وذلك هو حال الشعوب الساكتة عن الحق الخانعة الخاضعة المطحونة فى لقمة عيشها لكن ايه السبب فى بقاء واستمرار هؤلاء الظالمين فى ظلمهم والطغاة فى طغيانهم؟ اكيد طبعا الاجابة فى المثل الشعبى اللى بيقول (قالو لفرعون ايه فرعنك فقال ملقيتش حد يلمنى )وطبعا احنا مش قدرين نلم نفسنا علشان نلم فرعون
والله لطيف بعباده00000
avatar
ahmed sarhan
حاليا
حاليا

الكلية : تجارة english
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 15/02/1988
العمر : 29
الابراج : الدلو
عدد النقاط : 68

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى